Jouw volledige ‘new business’-salesproces onder de loep – en op de rit

Onderga de volledige KLIK-methode

Het is tijd. Tijd om sales helemaal anders te doen in jouw bedrijf. Van strategie tot de skillset van je medewerkers: alles moet aangepakt worden. Met één helder doel voor ogen:

Ervoor zorgen dat er structureel new business bedreven wordt. Op een manier die bewezen resultaat levert. Zodat nieuwe klanten zich week na week aandienen. Zullen we beginnen...? Vanaf 2.500,- per medewerker.

Voor ondernemers die écht willen scoren – het jaar rond

De juiste strategie kiezen. Je accountmanagers trainen. Gewapend zijn met goede belscripts…het is allemaal belangrijk. En elk aspect op zich verhoogt je kans op verkoopsucces.
Maar een compleet salesplan waarin je alles bundelt? Eén dat ervoor zorgt dat je accountmanagers de juiste skills inzetten, op het juiste moment, bij de juiste personen, en dat ze die structureel toepassen? Daarin schuilt het goud:

Uit onderzoek van Harvard Business Review blijkt dat een ‘sales playbook’ (in het Nederlands: draaiboek) je jaarlijks 15% meer omzet oplevert. Reken maar uit hoe snel je je investering in De KLIK-Methode terugverdient!

fius van laar

Fius van Laar

SalesCultuur

"Bij SalesCultuur geloven we dat succes bepaald wordt door de “magische” verbinding tussen sales en de cultuur in een organisatie. Hoe mooi is het dan om samen te werken met Petra Smit en van haar expertise gebruik te maken om dit gedachtengoed uit te dragen in de markt van technisch adviesbureaus. Petra levert niet zomaar wat door ons gevraagd wordt maar veel meer wat nodig is om onze doelen te bereiken. Zij weet als geen ander dat mensen zaken doen met mensen. Van harte aanbevolen."

Zonder sales geen groei

Nieuwe klanten aantrekken is cruciaal voor de toekomst van je bedrijf. En nodig om te groeien; upselling bij bestaande klanten heeft z’n grenzen.

Toch lukt het maar niet om bij prospects aan tafel te komen. Sales is dan ook niet verankerd in je bedrijf. Accountmanagers besteden er hoogstens ad hoc aandacht aan. Als er tijd over is. En in de waan van de dag is er nóóit tijd.

Bovendien: sales is bijna nooit succesvol zonder planning en strategie. Dus je accountmanagers raken snel gedemotiveerd, na de zoveelste afwijzing.

Structurele groei dankzij structurele sales

Hoe anders zou het zijn als new business onderdeel is van de bedrijfsvoering. Als er een draaiboek is met een uitgekiende verkoopstrategie. Waar je accountmanagers zich iedere week aan houden.

En dat niet alleen: stel je voor dat je medewerkers – behalve de benodigde verkoopvaardigheden – onverschrokken de pakken om koud te bellen. Zonder angst voor afwijzing. Maar juist met een duidelijk doel voor ogen, keer op keer.

In díe wereld is sales geen ongrijpbare magie meer. Nee, dan is sales de motor achter je bedrijfsgroei. Dan groeit je omzet gegarandeerd, met zo’n 15% per jaar.

bg

Zó werkt de KLIK-methode

  • 1.

    De complete KLIK-methode begint met het in kaart brengen van de huidige situatie:

    hoe verloopt jouw salestraject nú? Waar moet het proces bijgeschaafd worden? Wat is er nodig aan coaching van je accountmanagers? Welke strategie levert het meeste succes op?

  • 2.

    De uitkomsten verwerk ik in jouw persoonlijke KLIK-draaiboek.

    Dit is het plan volgens welke jouw accountmanagers gaan werken. En die op korte én lange termijn gegarandeerd resultaat levert.

  • 3.

    Daarnaast volgen jouw accountmanagers mijn digitale workshops.

    Waar hun verkoopvaardigheden naar een serieus hoger niveau getild worden. Dankzij een 1-op-1 aanpak: ik geef ze persoonlijk feedback, op basis van mijn observaties van hun kwaliteiten.

Nadat ik klaar ben, herken jij je sales niet meer terug – en wíl je ook nooit meer terug naar hoe het was. Weet je nog? Die tijd waarin je nauwelijks nieuwe klanten kreeg? Gelukkig is dat voltooid verleden tijd…toch?

Over Petra Smit-Wattez

Gebaseerd op 20+ jaar ervaring in sales

Mijn inzichten komen niet uit de lucht vallen. Die bouwde ik zelf op door meer dan 20 jaar met m’n poten in de modder te staan. Als sales consultant, telemarketeer en psycholoog.

Daar is mijn kennis op gebaseerd: de praktijk en principes uit de (neuro)psychologie en telemarketing. Waarmee ik zelf al jarenlang betekenisvolle relaties weet te smeden tussen mijn klanten en hun toekomstige klanten.

Met de nadruk op betekenisvol: want alleen vanuit die relaties, kun jij je product of dienst aan de man brengen.

Scroll naar top