Sales Consultancy voor het MKB

Komen jullie lastig in contact met nieuwe klanten? Schromen jullie om bedrijven ‘koud’ te benaderen of levert het nooit iets op? Of is er (smoes!) simpelweg ‘nooit tijd voor’?

Dan gaan we daar samen iets aan doen. Dankzij de KLIK-methode ontdekken jullie:

  • Hoe jullie structureel new business bedrijven

  • Hoe accountmanagers succesvol nieuwe klanten scoren

  • Hoe jullie de omzet jaarlijks met 15% laten groeien

Nieuwe klanten benaderen…brrrrrrr

Nieuwe klanten zijn eng. Het is net als iemand versieren in de kroeg. Erop afstappen is al een gigantische drempel. Het risico om afgewezen te worden is bovendien groot. En doet pijn.

Er is altijd wel een excuus om de doelgroep niet te benaderen: bestaande klanten vragen aandacht. En anders wel allerlei ‘dringende’ interne zaken.

Maar toch. Nieuwe business is cruciaal voor een zekere toekomst van het bedrijf. En alleen op mond-tot-mond-reclame leunen…dat voelt erg wankel.

Wat jullie nodig hebben? Een draaiboek voor nieuwe business, die vast onderdeel is van jullie bedrijfsvoering. Zodat prospects geen stiefkindjes meer zijn, die alleen aandacht krijgen als er tijd over is.

Met als resultaat: een continue stroom aan nieuwe klanten. En durf ik het te zeggen: dankzij de KLIK-methode is acquisitie straks niet ‘eng’ meer. Jullie leren er zelfs lol in te krijgen.

Petra heeft o.a. gewerkt met:

logo's
consult

Mijn werkwijze

Mijn sales consultancy richt zich op 3 belangrijke punten:

WR Marjan van Houwelingen - Beeldbank Petra-1595
  • Bewustwording

    Wie is jullie (ideale) klant? Hoe denken zij? Maar ook: wie zijn júllie? Hoe denken júllie? Zowel jullie doelgroep als jullie zelf hebben in bepaalde situaties bepaalde denkpatronen. Als je die herkent, bij jezelf én je potentiële klant, kun je in iedere situatie aansluiten bij wat de klant wil en verwacht. Je maakt daadwerkelijk de KLIK met de klant.

  • Draaiboek

    Hoe gaan jullie new business borgen in jullie organisatie? Hierbij gaat het om processen vastleggen: wat spreken we af, wat mailen we aan de klant, wanneer is iemand een prospect, hoeveel keer nemen we contact op, etc. Vervolgens hoeven jullie het draaiboek alleen nog maar uit te voeren. Want dat levert gegarandeerd resultaat.

  • Training-on-the-job

    Wat ik niet doe: met een PowerPoint vol ‘tips’ een training van een halve dag geven. Dat kost jullie waardevolle werkuren. Terwijl het maar de vraag is hoe effectief zo’n training is. Nee, ik geloof in de praktijk: ik zit naast jullie terwijl jullie gaan bellen. Ieder telefoontje begeleid ik en bespreken we. Zo worden jullie snel beter.

Dát is de KLIK-methode. Hierdoor krijgen jullie een volledig andere mind-set als het om klantbenadering gaat. Dit wordt een vast onderdeel van jullie werkweek. Angst leren jullie parkeren. Zodat jullie straks zonder schroom nieuwe klanten versieren.

linkedin 2020

Over mij: Petra Smit-Wattez

  • Sales consultant en telemarketing expert

    Ik heb sinds 1999 een eigen telemarketingbedrijf. Samen met mijn team heb ik ontelbare telefoontjes gepleegd. En zeker vaak gefaald, maar óók veel klanten overtuigd.

  • Psycholoog

    Mijn inzichten in (neuro)psychologie combineer ik met telemarketing. Die gebruik ik om betekenisvolle relaties met klanten te smeden. Dat leer ik jullie ook.

  • Auteur

    Mijn KLIK-methode heb ik ook in boekvorm gegoten. Die krijgen jullie bij mijn consultancy cadeau. Zodat jullie altijd kunnen terugvallen op de geschreven vorm.

Als ik íets geleerd heb in al die jaren met mijn laarzen in de verkoopblubber: harde verkoop, belscripts en andere trucjes werken niet meer.

Moet een klant kiezen tussen aanbieders die ongeveer hetzelfde zijn? Dan kiest hij voor degene waar hij een positieve emotionele connectie bij voelt. Ik help jullie die connectie te maken. Willen jullie ontdekken hoe?

Mijn klanten over mij

Han Trollman

commercieel manager bij Centric

"Afgelopen jaar samen met Petra acquisitiewerkzaamheden verricht. Op een prettige wijze werden met veel prospect afspraken gemaakt. Bovenal is Petra een fijn en integer persoon om mee samen te werken."

leonard

Leonard Faber

FlowPeople

"Petra is onze professionele partner in het realiseren van afspraken met potentiële klanten. Petra is daarmee voor ons een uiterst plezierige en professionele partner."

bettina

Bettina Vrielink

SMART Organized

"Ik maak gebruik van Petra’s expertise om mijn business te laten groeien. Zij voelt goed aan wat de wensen en behoeften zijn en weet dit heel goed naar de klant toe te vertalen. De resultaten liegen er niet om. Afspraken worden opdrachten, mede dankzij haar goede zorgen en voorwerk."

Vrijblijvend gesprek?

Het begint met een goed gesprek over jullie situatie en wensen. Daarna beslissen we samen over de volgende stap. Plan direct een tijdstip in mijn agenda voor een telefonische kennismaking. 

Vrijblijvend gesprek?

Het begint met een goed gesprek over jullie situatie en wensen. Daarna beslissen we samen over de volgende stap. Plan direct een tijdstip in mijn agenda voor een telefonische kennismaking. 

Scroll naar top